Werkwijze
Naast mijn praktijk voor MKB en grote ondernemingen, adviseer ik advocaten en juristen (lawyer-to-lawyer) op het gebied van IE, IT, privacy en commerciële contracten. Ik zet mijn expertise graag in om anderen te ondersteunen bij een advies of procedure.
Als u uw belangen door mij wilt laten behartigen, zal ik eerst een intakegesprek afnemen. Dit is bedoeld om een beeld te krijgen van uw zaak en afspraken te maken over de behandeling.
Na het intakegesprek kunt u bewijsstukken sturen per e-mail, zoals overeenkomsten, algemene voorwaarden, correspondentie, facturen, betalingsbewijzen, print screens en verklaringen.
Na globale bestudering van de stukken, stuur ik u een voorstel waarin de inhoudelijke behandeling en de financiële voorwaarden van de zaak aan de orde komen. Voor al mijn werkzaamheden – ook de intake – reken ik uurtarief, tenzij anders overeengekomen. Alle bedragen in mijn offerte zijn exclusief BTW en verschotten. Verder werk ik met voorschotten waarvan ik de hoogte met u zal bespreken. Ik reken op dit moment nog geen kantoorkosten.
Na uw akkoord op het voorstel en betaling van het voorschot ga ik aan de slag. Mijn werkzaamheden bestaan uit het bestuderen van bewijsstukken, in kaart brengen van uw rechtspositie, adviseren, opstellen van memo’s, corresponderen met u, wederpartijen, rechterlijke instanties en deurwaarders, voeren van onderhandelingen, opstellen en aanpassen van overeenkomsten, voorbereiden en voeren van procedures en voeren van het woord op een zitting. Ook zal er (psychologische) nazorg plaatsvinden indien nodig.
In principe krijgt u scans van uitgaande brieven en processtukken. E-mails die aan wederpartijen en rechterlijke instanties worden verstuurd, zal ik aan u doorsturen. Hetzelfde geldt voor stukken die van wederpartijen en rechterlijke instanties afkomstig zijn. Belangrijke brieven, processtukken en overeenkomsten worden in beginsel aan u voorgelegd voordat zij worden uitgestuurd. De meeste correspondentie zal per e-mail plaatsvinden.
Besprekingen op kantoor komen alleen voor als er belangrijke beslissingen in een zaak moeten worden genomen of als er een zitting of contractbespreking in het verschiet ligt.
Ik behandel geen zaken op toevoegingsbasis. Hoewel zakelijke geschillen daarvoor ook niet in aanmerking komen, kunt u hierover contact opnemen met de Raad voor de Rechtsbijstand.
Voor overige informatie verwijs ik u naar mijn algemene voorwaarden. Deze zijn van toepassing op al mijn werkzaamheden en vervolgwerkzaamheden.
U kunt mij 7 dagen per week, 24 uur per dag mailen (frank@frankmelis.nl) of bellen (06 244 36 249). Mocht ik niet direct reageren, dan mail of bel ik u zo spoedig mogelijk terug.